tiistai 13. elokuuta 2013

Koulukiusaaminen

Tässä sitä siis ollaan simerockin jälkeen, kyllä siis kävin siellä katsomassa muunmuassa cheekkiä, dingoa ja katri helenaa. Oli kyllä todella hyvä festari ja parhaasta on hyvä aloittaa...en siis ollut ikinä ennen käynyt festareilla..koko elämäni aikana,  mutta nyt oli ihan pakko lähteä kun cheek siellä kerta oli.

Mutta sitten siihen vakavampaan aiheeseen eli koulukiusaamiseen. Mulla aina kiehuu kun mie nään, että jotain nuorta tai miksei aikuistakin kiusataan...minun mielestäni kenelläkään ei KENELLÄKÄÄN ole oikeutta kiusata toista eikä minusta kukaan oikein ymmärrä miten suurta vahinkoa sellainen voi toiselle ihmiselle tehdä.

Mistä minä siis tiedän, että koulukiusaaminen tai mikä tahansa kiusaaminen tekee todella suurta vahinkoa? Koska minua kiusattiin melkeinpä minun koko kouluvuosieni ajan ja minun elämäni oli muutenkin yhtä painajaista aina ala-asteesta ihan näihin viimevuosiin asti. Minun äitini kuoli ennen kuin täytin seitsämän, minun mummoni kun olin kymmenen ja sitten sen kaiken päälle tuo kiusaaminen, voin siis vakuuttaa ettei se ainakaan hyvää kenenkään omalletunnolle tee. Tänäkin päivänä vielä tuntuu etten minä oikein uskalla luottaa keneenkään...varsinkaan miehiin ( kiusaajat siis olivat poikia kaikki) eikä se todellakaan pidä paikkaansa, että kiusaajat kiusaisivat koska he pitävät kiusatusta sen voin vannoa.

Kyllä minun mielestäni opettajille näissä kiusaamis tapauksissa saisi antaa vähän enemmän vapautta että he voisivat hieman paremmin "opettaa" lasta olemaan kunnolla, mutta niissäkin tapauksissa sitten pitäisi olla todella tarkkana ettei se kyseinen opettaja ole sitten sellainen sadisti joka muuten vaan tykkää kurittaa lapsia. Tiedän kyllä, että näihin asioihin on todella vaikea vaikuttaa, mutta ainahan sitä saa haaveilla, varsinkin paremmasta maailmasta jossa kaikilla olisi hyvä olla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti